Wedstrijdverslag | 11 februari 2019

Wedstrijd met twee gezichten levert een derby-uitslag op

Voor de op een na kortste verplaatsing kon Tom Schipper uit een voltallige selectie kiezen, wat inhield dat veel schoon volk op de bank zat of zelfs naast het terrein stond. Enkele honderden Lyra-Lierse fans waren present, om hun ploeg naar een driepunter te roepen.

Alles onder controle

Het eerste gevaar kwam van de kant van Lyra-Lierse.  Een vrije schop van Dillien schoot voorbij een bos van spelers door en kon zo de thuisdoelman nog verontrusten. Even later devieerde Dermaut mooi naar diezelfde Dillien, Steven snelde de flank af, maar zijn voorzet werd in extremis afgeblokt. De thuisploeg herstelde geleidelijk het evenwicht en was gevaarlijk met een afstandsschot, dat door Maes werd weggebokst.

Net voor het half uur zette Dermaut zich mooi door en bediende de inlopende debutant Peffer, die koelbloedig bleef en naast Goris binnenschoof. Dit was het startsignaal voor een sterk kwartier van de Pallieters. Een sterk spelende Dermaut zette knap Nijs voor de doelman, maar zijn schot werd gepareerd door Goris. Hier zat een dubbele voorsprong in!

Ternesse kwam nog even dreigen met een voorzet die aan de tweede paal naast werd geschoten, maar het laatste gevaar voor de rust was nog voor de bezoekers. Een mooie hoekschop van Van Parys werd aan de tweede paal net naast gekopt door Balbi.

Onherkenbaar Lyra-Lierse plooit terug

Lyra-Lierse leek zo de zaakjes onder controle te hebben, maar om onverklaarbare redenen kantelde het spelbeeld na de rust volledig.

Doordat Lyra-Lierse meer en meer terugplooide, kon Ternesse meer en meer in de wedstrijd komen en druk ontwikkelen. Eerst met enkele gevaarlijke schoten, daarna ook met een vrije schop en een gevaarlijke hoekschop, waarbij Maes telkens paraat diende te staan. De thuisploeg claimde ook nog een strafschop, toen Maes in contact kwam met een thuisspeler. Tien minuten voor affluiten leek Peffer in de omschakeling vrije baan richting Goris te hebben, maar hij verslikte zich in zijn tweede baltoets en zo was de kans verkeken.

Het waren integendeel de Wommelgemnaren die, niet onverdiend, nog scoorden. Een lage voorzet werd hoog binnengeknald en zo stonden de bordjes gelijk.

Lyra-Lierse ging in de laatste vijf minuten nog op zoek naar de winning goal, maar kon geen echte doelkansen meer afdwingen. Zo eindigde de wedstrijd op een billijk gelijkspel, na een wedstrijd met twee gezichten. De eerste helft speelde Lyra-Lierse goed voetbal, maar de tweede helft was ronduit teleurstellend.

Pelt

De fel begeerde driepunter blijft zo nog minstens uit tot volgende zaterdag, wanneer Esperanza Pelt afzakt naar de Doelvelden. Hopelijk stopt het goede voetbal dan niet bij de rust.

Opstelling K. Lyra-Lierse: Maes, Wils, Cloetens, Van Parys, Balbi, Dillien (82′ Lambreghts), Flebus (46′ Jacobs), Dermaut, Cools, Nijs (77′ Van den Abeele), Peffer.

29′ 1-0 Peffer
82′ 1-1 Sallaets