Wedstrijdverslag | 16 oktober 2023

Uitcomplex zet zich door na voetballes door Mechelse jonkies

Onze jongens slagen er maar niet in buitenshuis te presteren. Een geruststellende gedachte voor de Lierse WAG’s, een ramp voor de Lierse fans.

Het was al geen goed voorteken dat Sint-Gummarus zijn volk eerder die dag in de steek had gelaten. Al in de voormiddag kwam er slecht nieuws uit de Pallieterstad: de processie ging niet uit. Niet dat we bijgelovig zijn, maar was het toeval dat het in de eerste minuten al bingo was? Duel verloren op het middenveld, hoekschop die niet kon worden weggewerkt en binnen. Ook het tweede doelpunt viel na een hoekschop. Aan de tweede paal werd de bal binnengekopt. Deze doelpunten werden veel te gemakkelijk weggegeven.

Een dropschot van Peffer dat door de doelman in hoekschop werd verwerkt, was het enige dat onze jongens in het eerste half uur tegenover het Mechelse geweld konden zetten. Doelman Antonissen had nog een knappe reflex in huis toen een Mechelaar alleen voor doel opdook. Jong KV liet de bal vlot rondgaan en zette hoog druk, Lyra-Lierse zakte te ver terug en kon de vrije man niet vinden. Een thuisspeler krulde de bal vanop 20 meter naast.  Net voor rusten toch een kansje. Peffer werd vrijgespeeld, hij had nog meters kunnen maken, maar knalde onbesuisd over. De Peffer van vorige week zou dit misschien anders hebben aangepakt. Om maar aan te geven dat de Pallieters niet bepaald met vertrouwen liepen te voetballen.

Na de rust eenzelfde spelbeeld. Een flets Lyra-Lierse liep gedurig achter de feiten aan. En weer waren de kansen voor de thuisploeg. Antonissen kwam twee keer gepast tussen, eerst klemde hij een centraal getrapt schot, daarna ging hij goed plat in de hoek. Dan toch de 3-0, het ging even bijzonder snel. Royal Antwerp FC weet hoe het voelt wanneer een ploeg (Barça) een versnelling te hoog speelt. Boeken dicht, al zeker toen de aalvlugge dribbelaar Antonio, een ganse wedstrijd onhoudbaar op zijn rechterflank, in een omschakelingsmoment iedereen achter zich liet en de bal gemeten voortrok. Bafdili werkte klinisch af. Nadat de sterke targetspits Stanic nog over had getrapt, legde hij de eindscore vast met een gekruist schot.

Sinte-Goemer forfait, Lyra-Lierse forfait. Dit zijn harde cijfers tegen een sterk, en voor hun leeftijd volwassen voetballend collectief dat het ABC van dit spelletje stevig onder de knie heeft. Nederlaag doorspoelen, lessen uit trekken en alle neuzen naar de wedstrijd tegen Londerzeel. Gelukkig is het dan weer thuis.

K. Lyra-Lierse: Antonissen, Weuts (C), Volant (80′ Smits), Deckers (55′ Kwateng), Somers, Muyldermans, Vets, Schils, Reijniers, Van Den Bogaert (46′ Adesanya), Peffer

Jong KV Mechelen: Willockx, Loiseaux, El Gharbi, Bohets (C), Van Campenhout, Van Der Velde, Baert, Özdemir, Antonio, Bafdili, Stanic

Doelpunten: 2′ Van Der Velde 1-0, 10′ Van Campenhout 2-0, 63′ en 65′ Bafdili 3-0 en 4-0, 87′ Stanic 5-0

Geel: /