Wedstrijdverslag | 19 november 2023

Twee doelpunten van Peffer bekronen Lierse aanvalslust

De peptalk van de bezoekers, verzameld in een cirkel, duurde bijzonder lang. Zij waren vast van plan om zich te wreken voor het punt dat ze vorig seizoen via de groene tafel verloren na de thuiswedstrijd tegen Lyra-Lierse. Onze Pallieters, die zelf de punten broodnodig hadden, zouden dus hun tenen moeten uitkuisen.

Vooral bezoekend gevaar in de eerste helft

En kijk, Weuts moest al meteen attent zijn bij een uitbraak van de bezoekers. Sterkens zag een schot voorbij zijn verste paal zoeven en had geluk dat een nieuwe poging in het midden van het doel was, zodat hij kon klemmen. Lyra-Lierse kon daar in een matig eerste kwartier weinig tegenover zetten. Dan toch Kil die een dribbel inzette en rand grote rechthoek werd neergehaald. Scheidsrechter Wahhabi zag er geen graten in. Peffer probeerde met een schot, Aeyels kon makkelijk pakken.

Na deze schuchtere Lierse pogingen kwam Lebbeke weer opzetten. Na een hoekschop zorgde een kopbal van dichtbij voor paniek, de bal werd nog weggewerkt. Niet veel later infiltreerde een bezoeker in de 16 meter, maar gelukkig ging zijn schot over. Het Lierse aanvalsspel was te traag en miste creativiteit om het compacte Oost-Vlaamse blok te ontregelen. Pardoes kwam er toch een mogelijkheid, toen een afvallende bal na hoekschop voor de voeten van Kil kwam. Zijn poging had de goede richting, maar werd nog voor de lijn door een verdediger ontzet. Dit ruikt naar meer, dacht Seppe, en hij lanceerde vanop 35 meter een obus. Uitblinker Aeyels haalde de bal nog vanonder de lat.

Balverlies leidde tot een Lebbeekse kans, maar het schot stierf op de vuisten van Sterkens. De laatste kans van een al bij al matige eerste helft was voor Teunen. Hij murwde zich voorbij enkele verdedigers en besloot over.

Van Den Bogaert doet de wedstrijd kantelen, Peffer werkt af

Zat er koffie of thee in, wie zal het zeggen, maar er stond een ander vaatje klaar voor onze jongens tijdens de rust. Want ze vertoonden meer lef en aanvalsdrang in de tweede helft. Peffer sneed naar binnen en viseerde de korte hoek, waar Aeyels goed plat ging. Doordat Lyra-Lierse nu hoger speelde, kwam er meer ruimte achter de verdediging. Bij een snelle uitbraak kwam een bezoekende aanvaller oog in oog met Sterkens, maar die stond paraat. Mats was ook attent bij een schot van in de 16 meter.

De wedstrijd barstte langzaam open. Kil vond Teunen, Cel borstelde het leer net naast. Ook Balbi mengde zich in de offensieve debatten. Zijn schot werd geblokt, maar wat een berenpartij was me dat van Elio. In moeilijke tijden voorop in de strijd, thank you captain!

Van Den Bogaert kwam op het uur in en zorgde meteen voor dreiging. Lyra-Lierse moest en zou scoren. Peffer met een streep vanop 25 meter, maar Aeyels redde fantastisch. Van Den Bogaert zette een dribbelnummer in, de verdediger hapte. Peffer kreeg nu de kans om vanop de stip zijn 100ste doelpunt voor de club te maken. Iedereen hield de adem in, … Jordy plaatste hem heerlijk in de hoek. Yes! Na de wedstrijd kreeg Jordy een trofee overhandigd. Proficiat, Jordy, blijven gaan!

Ook na het openingsdoelpunt groeven de Lierenaars zich niet in. Peffer ging op wandel op de rechterflank en vond met een gemeten boogbal de goed ingevallen Adesanya. Diens kopbal stuitte op een verdediger. Met een voorsprong van een luttel doelpunt bleef het opletten voor bezoekend gevaar. En zowaar was de gelijkmaker dichtbij toen Vermeire een voorzet van dichtbij over kopte. Oef!

Ondertussen bleef Van Den Bogaert de ene na de andere dribbel uit zijn schoenen schudden. Bij weer een onvoorspelbare actie bracht Paco de bal tot bij zijn maatje Reijniers, net op het veld. Aeyels, weer hij, zweefde het schot van Bent uit de verste hoek. In de 90ste minuut won Adesanya het duel van de ver uitgekomen Aeyels. De bal viel voor de voeten van Peffer, die het van ver probeerde. Heerlijk mikte Jordy de bal in de open kooi. Weer een treffer van Peffer!

Zo hielden onze jongens de 3 punten thuis. Aanvalslust heeft geloond! Met een goed gevoel is het nu aftellen naar de derby op Racing Mechelen. Racing, Racing, Lier komt eraan!

K. Lyra-Lierse: Sterkens, Weuts, Volant, Deckers, Balbi (C), Vets, Schils, Teunen (75′ Adesanya), Kil (87′ Reijniers), Kwateng (60′ Van Den Bogaert), Peffer

FC Lebbeke: Aeyels, Vermeire, Pieyns, Van Tricht (83′ Tissier), Verheyden, Hillewaere, Sey, Loriers, Van De Velde (’72 Lyase Gengezo), Marmitte (83′ Brabants D’Hooghe), Van Buyten

Doelpunten: ’84 en ’90 Peffer 1-0 en 2-0

Geel: ’74 Volant, ’90 Sey