Wedstrijdverslag | 23 oktober 2023

Sterke eerste helft krijgt geen verlengstuk in wedstrijd waar meer in zat

Voetbal duurt twee helften, zo luidt een voetbalwijsheid. Het verschil tussen een ronduit sterke eerste helft en een veel mindere tweede helft was groot. Tot ontgoocheling van spelers en supporters, maar het is nu eenmaal zo.

Verschil met Kil

Lyra-Lierse schoot het beste uit de startblokken en voetbalde vrij aardig, aanvankelijk zonder echt kansen te forceren. Op het kwartier een kwartkans voor Peffer, dat was het zowat. Toch stak deze fase de lont aan het vuur. Een minuut later zette weer Jordy voor, doelman Carleer ontzette, maar Deckers kon trappen. Carleer redde opnieuw. De Lierenaars kwamen onder aanvoering van de wederoptredende Kil onder stoom. Seppe bracht meer balvastheid, meer vista, die extra die de ploeg nodig had.

Weuts trapte een vrijschop niet gek veel over en was even later dicht bij een doelpunt, toen hij in de vlucht en met het plat van de voet een afvallende hoekschop in een tijd overnam. Deze keer was het nog nipter. Carleer loste een vrijschop van Peffer, maar niemand van zijn maats was echt bij de pinken om dit af te straffen.

99 voor 77

Net voor het half uur dan toch het oververdiende doelpunt. Kil met een sterke actie op links, voorzet op maat naar Peffer, die klinisch afwerkte. Nummer 99 voor nummer 77! Lyra-Lierse was nu heer en meester. Peffer probeerde het nog eens van ver, een metertje naast. Dan toch eens de bezoekers. Dax Hufkens moest zich strekken om een pegel vanop afstand vanonder de lat te halen. Dan dé kans op de dubbele voorsprong. Een hoekschop kwam tot bij Weuts, die Carleer wat ver uit zijn doel zag staan. Het listige boogballetje leek binnen te gaan, maar werd op de lijn nog weggewerkt. Dju toch!

Het spelbeeld kantelt

Het zag er echt niet naar uit dat het spelbeeld zou kantelen. Daarvoor was het Lierse overwicht te groot, het geleverde spel te goed. En toch, en toch. Met een gewijzigde veldbezetting en met hernieuwde moed gingen de bezoekers er plots voor. Een eerste verwittiging kwam er al snel, maar de voorzet was iets te hard om goed met het hoofd te verlengen. Peffer sneed nog naar binnen, zijn schot miste punch. Londerzeel kwam nu meer en meer opzetten. Onze jongens kropen terug en er sloop onrust in het spel. De sprankel was wat uit het spel van de moegestreden Kil, normaal na zo’n lange afwezigheid. Standhouden, mannen! Een hoge bal kon niet worden weggewerkt en de bal kwam perfect voor de voeten van Reangelo. Hij knalde binnen.

Voor onze jongens was nu alles te herdoen. Peffer was dicht bij de 2-1 toen hij na een knappe dubbelpass met Kil werd vrijgespeeld. Jordy aarzelde een fractie van een seconde te lang om te besluiten, Carleer kon ingrijpen. Dan opnieuw Londerzeel. Knap schot van in de 16 meter, Hufkens ranselt het leer vanonder de dwarslat.

Carleer verhindert nummer 100

De laatste tien minuten zette Lyra-Lierse nog een slotoffensief in. Reijniers, die indruk maakte op rechts, zette een rush op en bracht de bal tot bij Peffer. Het schot van Jordy ging naar de hoek, waar Carleer hem nog ging halen. Sterk keeperswerk van deze jonge doelman.

Zo eindigde deze zespuntenwedstrijd op een gelijkspel, een resultaat waar enkel de andere ploegen uit de reeks tevreden mee zijn. Op basis van een goede tweede helft kon Londerzeel het gelijkspel wettigen, maar toch had menig supporter het gevoel dat hier meer inzat. Er zit nog schoon volk aan te komen. Het zou best kunnen dat met hen erbij deze wedstrijden wél over de streep worden getrokken.

K. Lyra-Lierse: Hufkens, Weuts (C), Volant, Reijniers, Muyldermans, Deckers, Vets, Teunen, Schils, Kil (82′ Adesanya), Peffer

Londerzeel SK: Carleer, Dellevoet (C), Harrou, Van Den Bogaert, Meseure (46′ Vergeylen), Mingiedi, Nelis, De Groodt, Gake (46′ Van Den Steen), Reangelo, Siebens

Doelpunten: 29′ Peffer 1-0, 67′ Reangelo 1-1

Geel: 22′ Dellevoet