Wedstrijdverslag | 10 februari 2020

Sterk Pelt heeft geen verweer tegen de klasseflitsen van Lyra-Lierse

Arm Pelt. De Limburgers speelden een bijzonder sterk eerste half uur, waren verdiend op voorsprong gekomen en zochten zelfs naar de tweede treffer. De fiere leider uit Lier had het moeilijk. Maar ook dan heeft Lyra-Lierse die spelers in huis die met een klasseflits het verschil kunnen maken.

De moeder van alle slaloms

Futsal Rode Duivel Dillien begon in de 37ste minuut aan een lange rush. De enige obstakels op de weg naar het doel waren vijf Peltenaars. Maar met de snelheid van een haas slalomde Steven hen voorbij, dan weer met links, dan weer met rechts, alsof het om kegels tijdens de training ging. Om dan de bal lateraal af te leggen naar die andere klasbak, Jordy Peffer. Wie een beetje vertrouwd is met de kwaliteiten van Jordy weet wat die dan doet: de bal netjes naast de doelman in doel schuiven. Om maar te zeggen: olie drijft altijd boven.

Het was niet het eerste kunststukje dat Dillien zou laten zien. In de eerste minuut al sneed hij fluks naar binnen en verstuurde een zwabberbal richting het doel van Jan Vanhengel, de boomlange doelman die in de thuiswedstrijd alles pakte. Die diende al zijn keeperstalent aan te spreken om het schot in corner te verwerken.

Koc schiet hem lekker binnen

Maar Pelt reageerde meteen, met een schot op de vuisten van Maes. Het Peltse blok stond stevig en zette hoog druk. De thuisploeg speelde met veel grinta, won haast elk duel en combineerde snedig. De eerste waarschuwing kwam er toen de hoog opverende Smolders naast kopte. De immer energieke Nys bracht Koç foutief ten val. Het was de virtuele topschutter van de reeks zelf die zich vanop 22 meter achter de bal zette. Hij trapte de bal enig mooi buiten het bereik van Maes en Lyra-Lierse stond warempel op achterstand. We moeten daarvoor al teruggaan naar vorig jaar, met name naar de thuiswedstrijd tegen VK Linden op 16 november en de eerste (uit)wedstrijd van de competitie tegen Bilzen op 1 september.

Een- twee – drie – vier – vijf!

Pelt bleef ook na het doelpunt het hoge woord voeren en Koc dreigde nog, maar toen besloot Dillien vijf tegenstanders in de wind te zetten en sloeg Lyra-Lierse genadeloos toe, zoals u hierboven al kon lezen.

Lyra-Lierse neemt het commando over

Pelt was zichtbaar aangedaan door de gelijkmaker. In de tweede helft kon uw verslaggever geen enkele noemenswaardige kans van de thuisploeg noteren. Het was nu Lyra-Lierse dat de wedstrijd controleerde en ook kansen creëerde. Van den Brande kopte een goed getrapte vrije schop van Dillien door, zijn maatje Van Den Buijs trapte hoog over. De diep gestuurde Adesanya kwam oog in oog met Vanhengel, maar die was goed uitgekomen en blokte het schot van dichtbij.

Van Den Buijs bedient zijn uitschuifbare been

Lyra-Lierse bleef komen. Weuts verstuurde een lange bal met zijn goeie linker. De hoge voorzet ging naar de tweede paal. Iedereen ging ervan uit dat het een achterbal zou worden, maar dat was buiten Gianni Van Den Buijs gerekend, die het uitschuifmechanisme van een van zijn lange stelten bediende en de bal op halve hoogte achter de onthutste Vanhengel deponeerde. Meteen het derde doelpunt voor de intelligent infiltrerende middenvelder.

Jordy scoort weer, maar verliest de slalom beker

In de strijd om de schutterskroon tussen thuisspeler Koç en Peffer stond het inmiddels 17 – 16. Dat kon Jordy niet zomaar laten gebeuren. Wat Dillien kan, kan ik ook, dacht hij. Het nummer 77 begon in minuut 77 ook aan een slalom, om uiteindelijk ook de doelman te omspelen en de bal in het lege doel te deponeren. Hij verloor de slalom cup wel aan Steven, want die had 5 spelers omspeeld en Jordy ‘maar’ 4.

Het laatste gevaar kwam nog via een schot van Van Goylen op de vuisten van Vanhengel, na een vernuftig hakje van Van Parys.

Naa god’ons geloeve!

‘Naa god’ons geloeve, we weurre kampioen’, zongen de fans na de wedstrijd. Geen grootspraak, want Lyra-Lierse zit perfect op schema. Door de winst van Heur-Tongeren op City Pirates wippen de Limburgers over de Antwerpenaars en zijn zij de eerste achtervolger op 7 punten van onze Pallieters. Er zijn nog een aantal klippen te overwinnen, maar dit Lyra-Lierse is in staat de hoge ambities te verwezenlijken.

Volgende zaterdag is Lyra-Lierse gastheer voor Witgoor Sport. Het belooft eens te meer een gezellige boel te worden in het Luc De Rijckstadion, want de supporters van Witgoor zakken in groten getale af om er samen met onze fans een sfeervol voetbalfeest van te maken.

Opstelling Lyra-Lierse: Maes, Weuts, Van den Brande, Lambreghts, Jacobs, Balbi, Van Den Buijs, Nijs (85’ Cloetens), Dillien (77’ Van Goylen), Peffer, Adesanya (72’ Van Parys)

Doelpunten: 1-0 Koç (24’), 1-1 Peffer (37’), 1-2 Van Den Buijs (55’), 1-3 Peffer (77’)
Gele kaarten: Van den Brande, Joosten, Van Hees, Lambregths
Rode kaarten: geen

Foto met dank aan Fotopelt.be.