Wedstrijdverslag | 11 november 2018

Lyra-Lierse wint verdiend en blijft voor de negende maal op rij ongeslagen

De talrijke supporters van Lyra-Lierse hadden er weer zin. Er waren veel eters voor het diner en het fandorp liep voor aanvang van de wedstrijd goed vol. Onder hen ook de geschorsten Gwen Jacobs en Renzo Flebus. Vooral de laatste zou zich ontpoppen tot een van de leiders van het ‘feestcomiteit’ achter de goal, ook gekend onder de naam spionkop.

He scores when he wants

De wedstrijd kon niet beter beginnen voor Lyra-Lierse. In de zesde minuut kreeg Dillien de bal en hij poeierde hem met een zwabberend schot achter de onthutste doelman Truyts. Deze Steven Dillien verandert zowat elke bal die hij aanraakt in goud. Voetballen in staat van genade heet dat. “He scores when he wants”, galmde het door de tribunes.

Even later zorgde een gevaarlijke vrijschop nog voor paniek, de bal werd ternauwernood weggewerkt door de Leeuwen.

Lyra-Lierse nam het beste van het spel voor zijn rekening, zonder evenwel echt vlot combinatievoetbal te brengen, daarvoor was het spel in de eerste helft soms te rommelig.

Dillien zette voor naar Serjaaj El Mokadem,  die vanuit een schuine positie al glijdend twee meter naast besloot. De Leeuwen moesten het spel ondergaan en konden Maes nauwelijks bedreigen. Net voor de rust zette Seraaj El Mokadem zich door op links en bediende Dillien. Steven kapte zich vrij en trapte laag binnen. In de daaropvolgende minuut belandde een vrije schop van Zwarte Leeuw nog net naast en over, zo konden onze jongens rusten met een dubbele voorsprong.

Eindelijk terug!

Kort na de herneming slalomde Dillien langs vijf tegenstrevers en bediende de oprukkende Nijs. Diens poeier schroeide de vuisten van doelman Truyts. De daaropvolgende corner werd door Wils naast gekopt.

Rond het uur kon de bezoekende defensie na weer een gevaarlijke voorzet van Dillien de bal nipt ontzetten, in de herneming werd het schot van Cloetens afgeblokt.

De wedstrijd ging goed over en weer, want ook Zwarte Leeuw liet zich niet onbetuigd. De als altijd secure doelman Kristof Maes diende zich hierbij meermaals te onderscheiden, zonder echt wonderen te moeten verrichten.  Eerst werkte hij een scherpe Rijkevorselse voorzet weg.  Even later was hij attent op een harde knal van spits Miles Vissers. De Zwarte Leeuwen waren ook nog gevaarlijk via een vrije schop die maar net over en naast ging.

Daal ging nog twee keer zijn kans, met een schot dat voorlangs ging en een kopbal die kracht en richting miste.

Even later ging Maes goed plat op een strak schot in de korte hoek.

In de 81ste minuut kwam dan het moment waarop we allen zo lang hadden gewacht, toen Tristan Dermaut na maanden van blessureleed terug het groene gras kon betreden in een competitiewedstrijd. Welkom terug Tristan!

Een doelpunt van de bezoekers werd nog terecht afgevlagd voor buitenspel. Dat was meteen het laatste wapenfeit van Zwarte Leeuw.

Hij zit er weer eens in!

Vijf minuten voor het einde van de reguliere speeltijd zette de sterk spelende Seraaj El Mokadem zich door op rechts en legde de bal naar achter. Dillien knalde de bal keurig in de benedenhoek binnen. De stem van stadionomroeper Jos Van Rompaey galmde over de Doelvelden: “Hij zit erin, hij zit er nog eens in!” Steven zocht in een ruk de kop op, waar het een en al ‘gekkenhuis in de tribune’ was, om omhelsd te worden door zijn maatjes Sterkens, Jacobs en Flebus.

Renzo Feestbus

De festiviteiten na de wedstrijd ontrolden zich met Mats Sterkens, Gwen Jacobs en Renzo Flebus – vanaf nu Renzo Feestbus genoemd- als supporters van hun ploegmaats. Zo gaat dat eraan toe op de warme familieclub die Lyra-Lierse is. Voor een verslag van het feestje kan men terecht op de website of Facebook pagina van Sportbeat TV, dat beelden maakt van de wedstrijden van Lyra-Lierse.

Handtekeningenjacht

Na de wedstrijd zetten de jarige DJ Kris en huiszangeres Nancy in het fandorp hun beste beentje voor. Het was weer heerlijk toeven op Lyra-Lierse!
De spelers werden aan de uitgang van de kleedkamers zowaar opgewacht door een tiental jeugdspelertjes die op handtekeningen joegen. Het is weer eens wat anders!

Samen uit, samen thuis

In het fandorp viel ook te vernemen dat de  jeugdwerking heeft besloten om het geldbedrag dat door Supportersclub Lier Gere Bij werd geschonken, te gebruiken voor gezamenlijk busvervoer bij een uitwedstrijd, waarvan de datum nog te bepalen is. Fans en jeugdspelers die samen de spelers van het eerste elftal van de club gaan steunen, fantastisch toch.

Fantastisch ook en een ware eer om verslaggever te mogen zijn voor deze mooie club. Tot volgende zondag!