Wedstrijdverslag | 2 mei 2022

Lyra-Lierse wint en sluit seizoen af op gedeelde tweede plaats

De sfeer was optimaal in het Luc De Rijckstadion. De supportersclubs hadden voor twee gratis vaten gezorgd. Het dames elftal werd als kampioen na de wedstrijd in de tent gehuldigd. Bloemen waren er ook voor enkele afscheidnemende vrijwilligers, als dank voor jarenlange trouwe en belangeloze inzet voor de club van hun hart. Duizend maal dank, vrienden, ook aan degenen die niet aanwezig konden zijn.

Weer een treffer van Peffer!

De goede luim naast de lijnen werkte aanstekelijk. Want onze jongens speelden de eerste helft een heel aardige pot voetbal. Al in de eerste minuten was Peffer gevaarlijk, na een door hemzelf afgedwongen vrije schop. Zijn schot verdween in de handen van doelman Roef. Nog voor de tiende minuut werd de doelpuntenhonger van het nummer 77 gestild. Lange bal van den Buijs, naar binnen langs de verdediger glijden en dan in de kortste hoek doelpunt nummer 25 binnen knallen. Een vintage Jordy Peffer doelpunt!

Lyra-Lierse bleef vol op de gas duwen. De diep gestuurde Struyf legde af naar Schaessens die op zijn beurt het balletje klaarlegde voor Kil. Het schot van Seppe ging een metertje naast.

Jiri kiest het hazenpad

De pijlsnelle Struyf bleef de bezoekende verdediging geselen. Balletje diep van Kil en weg was Jiri, op zoek naar het doel. Nog onder druk gezet door een opzittende verdediger besloot hij net naast. Dit was voorwaar een lekker halfuurtje van Lyra-Lierse.

Toen Van Der Veken te laat kwam en Jiri torpedeerde, werd Londerzeel tot 10 herleid. Het zou het Lierse meesterschap er niet minder om maken. De goedspelende Smits dreef de bal op en borstelde het leer dan naast. Onze Pallieters verdienden een tweede doelpunt. Dat kwam er ook, toen de doorjagende Struyf, de man van de eerste helft, een slecht ontzetten van Roef kon onderscheppen en de bal in het lege doel kon leggen. Het eerste doelpunt voor Jiri Struyf in het A-elftal van Lyra-Lierse was een feit!

Voet van het gaspedaal in tweede helft

Meer van dat na de rust, verwacht je dan tegen tien bezoekers. Maar de tweede helft was geen spiegelbeeld van de eerste. Londerzeel lukte zelfs redelijk vroeg de aansluitingstreffer, via een kopbaldoelpunt van Van Den Boogaert, dat op een wat vreemde wijze – afgeweken? – in het doel verdween. Geen elfde clean sheet voor Mats, jammer.

Niet dat dit doelpunt het wedstrijdbeeld veranderde. Lyra-Lierse bleef de dominante ploeg, maar nu aan een lager tempo. Struyf en Peffer zetten een mooie één-twee op, maar Jordy verslikte zich in de bal. Een derde doelpunt hing in de lucht. Schaessens schilderde een vrije schop mooi langs de muur, zijn schot trof de paal. In de rebound besloot Peffer op Roef. De bezoekers toonden zich nog één keer gevaarlijk na een misverstand in de Lierse defensie. Sterkens ging goed plat op het schot van dichtbij.

Samen sterk!

Zo behaalde Lyra-Lierse zijn 17de overwinning van het seizoen. De club en de supporters kunnen niet anders dan tevreden zijn, met 57 punten en een gedeelde tweede plaats, samen met Eendracht Aalst.

Nu wacht de eindronde. Supporters, kom de spelers massaal naar de volgende ronde roepen!

K. Lyra-Lierse: Sterkens – Weuts – Van den Buijs – Lambreghts – Balbi – Vets – Smits – Schaessens – Kil – Struyf – Peffer

K. Londerzeel S.K.: Roef – Daeseleire – Van der Veken – Van Der Jeught – Pieyns – Van Kruijssen – El Yazidi – De Kegel – Oliseh – Hermans – Van Den Bogaert

Doelpunten: 9′ Peffer 1-0, 44′ Struyf 2-0, 55′ Van Den Bogaert 2-1

Gele kaarten: 72′ Hermans