Wedstrijdverslag | 6 mei 2019

Lyra-Lierse wint de derde periodetitel na de twaalfde ongeslagen wedstrijd op rij

Het was behoorlijk fris in het verre Haspengouw. Wellen had nog een kans om zich te plaatsen voor de eindronde en het was dan ook geen verrassing dat ze al snel de aanvallende registers opentrokken.

Veel kansen in een open wedstrijd

Al in de eerste tien minuten dwong de thuisploeg drie doelkansen af. De eerste twee werden gemist, de derde keer stond Maes in de weg. Lyra-Lierse kwam dan beter in de wedstrijd en kon wat halve doelkansen creëren, via Peffer (na een mooi nummertje) met een schot in de korte hoek, Balbi met een kopbal op corner en nog eens Peffer met een vluchtschot, nadat hij heerlijk werd bediend door Jacobs. Dermaut schoot een afvallende bal in de vlucht over, maar daarna was het terug de beurt aan de thuisploeg. De Limburgers wrongen drie loepzuivere kansen de nek om en werd er gerust zonder doelpunten, waar vooral de Pallieters blij mee waren.

Het venijn zat bijna in de staart

Ook in de tweede helft groeven beide ploegen zich niet in. Al snel kreeg Wellen een mooie kans, maar weer waren de thuisaanvallers niet trefzeker. Balbi deed naar goede gewoonte zijn verdedigende duit in het zakje toen hij in de baan van een gevaarlijk schot stond. De thuisploeg bleef gevaarlijk, deze keer met een bal die op de lat krulde. Lyra-Lierse voetbalde wel goed mee, maar de scherpte om doelrijpe kansen af te dwingen, ontbrak. Flebus schoot in de vlucht over. Even later kwam Lyra-Lierse weer goed weg, toen een Wellenaar van dichtbij over kopte. De Lyra-Lierse fans lieten het niet aan hun hart komen en bleven moedig zingen.

In blessuretijd bediende Van den Abeele met een crossbal de infiltrerende Cloetens. Ilias legde oordeelkundig af naar Peffer, die zich vrijdraaide, maar op de goed uitgekomen thuisdoelman stuitte. Een unieke kans om de wedstrijd te beslissen en de drie punten mee naar Lier te brengen, maar verlies zou een wel erg zwaar verdict zijn geweest voor de thuisploeg.

Eindronde met 8

Door deze twaalfde opeenvolgende ongeslagen wedstrijd behaalt Lyra-Lierse de derde periodetitel en sluit het de reguliere competitie af op een uitstekende derde plaats. Nu staan alle neuzen richting eindronde. Lyra-Lierse gaat de pot in met Houtvenne, Sint-Lenaarts, Betekom, Wetteren, Zwevezele, Pepingen-Halle en Wingene. Zodra de loting bekend is, zal de club dit bekend maken via de website en de sociale media kanalen.

Opstelling K. Lyra-Lierse: Maes, Wils, Van Parys, Balbi, Dermaut (81′ Cloetens), Lambreghts, Van Den Abeele, Cools (45′ Y.Ibn El Mokadem), Nys (45′ Flebus), Jacobs, Peffer.

Opstelling KVK Wellen: Rausin, Dekens, Vankrunkelsven, Marchandise, Heeren, Degeling, Smeets, Haex (75′ Penders), Kardes, Cheprassov (56′ Vandebroek), Vanwelkenhuysen.

Geel: 26′ Smeets, 40′ Cheprassov, 58′ Jacobs, 60′ Van Parys, 60′ Degeling

Rood: geen