Wedstrijdverslag | 8 april 2019

Lyra-Lierse verzekert zich van de eindronde na drie klassedoelpunten van Peffer

De supporter is koning

De kantine zat afgeladen vol voor het ‘supportersdiner’, waarbij de bestuursleden, met inbegrip van de voorzitter, zorgden voor de bediening van de fans. Mooi zo, dat mogen jullie nog eens doen heren!

Magistrale slalom

Coach Schipper stuurde een offensief elftal de weide in, met Dillien, Dermaut en Peffer als meest vooruitgeschoven pionnen. Een aanvallend trio dat veel ploegen Lyra-Lierse benijden!

Dat al dit offensieve talent ook rendeert, demonstreerde Peffer in de elfde minuut, toen hij na een balletje van Jacobs door de Limburgse defensie slalomde op een wijze die grote klasse verried. Luc Nilis zou ervan gesmuld hebben! Een verdiende voorsprong overigens, want de thuisploeg was al van bij de aftrap aan het drukken.

Die druk viel na het kwartier weg, zodat Leopoldsburg iets meer in de wedstrijd kwam, maar de afstandschoten van de Limburgers konden Maes niet bedreigen. Ook onze Pallieters konden niet echt voor doelgevaar zorgen, zodat men ging rusten met de kleinste voorsprong.

Straffe koffie!

De strafste koffie was in het bekertje van Peffer gegoten, want al in de eerste minuut schoot Jordy opnieuw uit zijn krammen. Bediend door Lambreghts trok hij naar de bezoekende kooi en liet doelman Ghijsens kansloos met een heerlijke lage, overhoekse poeier. De supporters schoten nu ook wakker en startten ook op hun beurt aan hun klassiekers.

Kansen voor beide ploegen

Leopoldsburg werd nu volledig weggedrukt, met kansen tot gevolg. Twee maal plofte een schot in het zijnet, Peffer trapte op de paal, in de rebound miste Dillien van dichtbij. De Pallieters kwamen goed weg toen de goed meespelende bezoekers verzuimden een opgelegde kans te verzilveren. Leopoldsburg drong nog wel aan en trapte een paar keer goed op doel, maar Maes stond telkens pal.

Geen twee zonder drie

Tien minuten voor tijd lag de wedstrijd in een definitieve plooi. De klaarkijkende Ascension – net ingevallen – loodste Peffer met een gemeten doorsteekbal doorheen de defensie en Jordy ronde beheerst af. Overhoeks en binnenkant paal, meer moet dat niet zijn. Jordy rende naar de jonge supportertjes achter de goal, die hem in hun armen sloten.

Verlengstuk aan de ongeslagen reeks

Met het eindrondeticket op zak werd het supportersfeest in de Zuster Agnes tent verdergezet. Volgende week trekken onze Lyra-Lierse mannen naar Bornem om hun ongeslagen reeks van negen wedstrijden verder te zetten.

Afspraak in Breeven op zondag 14 april om 15u00.