Wedstrijdverslag | 9 november 2021

Lyra-Lierse neemt na een vlotte zege de periodetitel mee naar Lier

Met een drank- en eetstand en een grote tent had de gastvrije thuisclub niets aan het toeval overgelaten om het de talrijke Lierse fans naar hun zin te maken. Het legioen koesterde hoge verwachtingen en wist dat een Lyra-Lierse op niveau in staat was de klus te klaren.

Klinische efficiëntie leidt tot een dubbele voorsprong

De studieronde duurde erg lang. Beide elftallen gaven weinig weg. De meegereisde supporters werden even opgeschrikt bij een snelle uitbraak van de thuisploeg, met een schot op de buitenkant van de paal.

Dit bleek meteen het sein voor het sterke Lyra-Lierse om het gaspedaal wat dieper in te duwen. Een snelle één-twee tussen Schaessens en Adesanya zette eerstgenoemde schuin voor doelman Gijbels, maar zijn schot strandde in het zijnet. Schaessens verdeelde en heerste. Toen hij werd getorpedeerd, en Lyra-Lierse recht had op een vrije schop, zette Weuts zich achter de bal. Om hem netjes in de hoek binnen te draaien. Dit kunststukje hebben we Koen al eerder zien uitvoeren!

De Limburgers leken even van slag en dat kan je je tegen dit uitgekookte Lyra-Lierse niet permitteren. Na een mistasten in de defensie ging Adesanya met de bal aan de haal. Hij omspeelde de doelman en verdubbelde zo de score.

A touch of genius

De rest van de wedstrijd gaf de solide Lierse defensie omzeggens niets weg, op een kopbalkansje diep in de tweede helft na. De Pallieters hadden voortdurend de controle en besloten om nog eens te prikken in het slotkwartier. Niet toevallig nadat publiekslieveling Van Goylen zijn opwachting had gemaakt. Na een lange crossbal van Schaessens gaf Quinten met een subtiel hieltje de bal mee naar Peffer. Trappen maar Jordy, dachten alle fans. Maar niet deze Peffer in deze vorm. Die sleept de bal eerst heerlijk met rechts onder de zool voorbij de doelman om dan de bal met links in het mandje te leggen. Een doelpunt om elke rechtgeaarde voetballiefhebber te doen likkebaarden!

Geen elf zonder twaalf, dacht onze Lierse prijsschutter, want 5 minuten later prikte hij op aangeven van Lambreghts de bal in de verste hoek. Bij het laatste fluitsignaal konden de festiviteiten beginnen, tot en met een polonaise in de kantine. De fans hadden een glimlach van Hasselt tot in Lier.

Nog altijd ongeslagen en met slechts 6 tegendoelpunten neemt Lyra-Lierse zo de periodetitel mee naar de Pallieterstad. Het was nipt, met een punt voorsprong op doelpuntenmachine Hoogstraten, dat op 4 december naar de Doelvelden afzakt. Maar nu eerst de focus op volgende wedstrijd, met Bocholt als eindbestemming van de tweede achtereenvolgende trip naar Limburg.

K. Lyra-Lierse: Sterkens – Lambreghts – Weuts -van den Buijs – Balbi – Vets – Schaessens – Kil – Nys (75′ Van Goylen) – Adesanya – Peffer
RC Hades: Gijbels – Gueroui – Claes – Paumen – Cascio – Demulder – Verbeeck (83′ Calgan) – Jacquemyn – Vanratingen (86′ Janssens) – Reykers (52′ Convents) – Caubergs

Doelpunten: 30′ Weuts 0 – 1, 32′ Adesanya 0 – 2, 76′ Peffer 0 – 3, 82′ Peffer 0 – 4
Gele kaarten: 75′ Caubergs