Wedstrijdverslag | 18 februari 2019

Lyra-Lierse imponeert en laat de fans terug de zoete smaak van de zege proeven

Ondanks de mindere resultaten uit de tweede periode, waren de hondstrouwe fans toch weer op post. Misschien voelden ze ook de eerste wedstrijd van de derde periode als een nieuwe start aan.

‘Gas planché’

Ook de spelers waren op de afspraak , want in een aantrekkelijke eerste helft duwden ze vol op het gaspedaal. Peffer tekende voor het eerste gevaar, toen hij een voorzet van Van Den Abeele in de drop naast schoot. Niet veel later zette Dermaut zich tussen twee verdedigers door en trapte de bal voorbij doelman Mertens, maar de piepjonge scheidsrechter had een trekfout gezien van Tristan. Een zware beslissing, maar in de strafschopzone gelden andere wetten, zo gaat dat in voetbal.

Lyra-Lierse speelde met veel grinta en drukte de Limburgers weg. Mertens zweefde een knap schot van Peffer uit de hoek. De druk van de Pallieters hield aan. Op het middenveld liepen Cools en Seraaj El Mokadem alle gaten dicht, waardoor Flebus kon regisseren. Net voor het half uur verstuurde Flebus een heerlijke cross naar El Mokadem. Seraaj omspeelde zijn tegenstrever en zette de bal dan gemeten voor naar de tweede paal, waar Dermaut was opgedoken en als een onvervalste ‘Tormacher’ kon afwerken. De verdiende voorsprong was een feit! Voor de pauze konden we nog een verschot van Dermaut noteren, maar zijn poging ging over.

Vintage Dermaut

In tegenstelling tot vorige week, veranderde het spelbeeld niet. Lyra-Lierse behield de controle over de wedstrijd en kon de voorsprong nog uitdiepen, toen Flebus, weer hij, Dermaut in het straatje stuurde. Tristan hield goed zijn tegenstander af en plaatste de bal beheerst naast Mertens. Een vintage Tristan Dermaut doelpunt! De leeggespeelde Peffer werd nog vervangen door Dillien, ook Jacobs en Balbi kwamen in, ze vervingen Van Parys en El Mokadem. Toen ze ‘de Wezenberg’ passeerden, was een luid applaus hun deel.

In de 83ste minuut kon Pelt dan toch een keer dreigen in het strafschopgebied, maar dat brandje was snel geblust. Gedurende de hele wedstrijd werd geen enkele kans weggegeven, een pluim voor de defensie! Het laatste wapenfeit was voor Lyra-Lierse. Een lange bal van Jacobs werd door matchwinnaar Dermaut tot bij Dillien verlengd, maar Steven schoot naast.

Geen bier!

Na het laatste fluitsignaal waren de opluchting en de vreugde groot en voelbaar. Wat was het lang geleden dat fans en spelers nog een samen ‘Heb je al gehoord van de Lyra-Lierse’ konden zingen! Misschien toch een tip voor de jongens en meisjes van de spionkop: Tristan drinkt geen bier. Misschien best een cola light of zo klaar houden de volgende keer. 😉

Met z’n allen naar Limburg!

Door de nederlagen van Sint-Lenaarts, Houtvenne en Wellen, doet Lyra-Lierse een goede zaak in de strijd om de eindrondeplaatsen. In dat opzicht staat er volgende week een zespuntenmatch op het menu, met de verplaatsing naar Helson-Helchteren. Ook daar is een goed resultaat mogelijk, met dezelfde inzet als zaterdag. Ook u, beste Lyra-Lierse fan, kan weer uw steentje bijdragen. Want door jullie enthousiaste steun maken onze jongens die broodnodige extra meters.

Opstelling K. Lyra-Lierse: Maes, Wils, Cloetens, Van Parys (85′ Balbi), S.Ibn El Mokadem (80′ Jacobs), Flebus, Dermaut, Lambreghts, Van Den Abeele, Cools, Peffer (77′ Dillien).

Doelpunten: 27′ 1-0 Dermaut, 54′ 2-0 Dermaut

Geel: Peffer, Verbiest