Wedstrijdverslag | 5 mei 2024

Lyra-Lierse eindigt de competitie op de derde plaats na gelijkspel tegen Wezel Sport

Wie zou er topschutter van de reeks worden? Voor die ereprijs lag onze Jordy Peffer in balans met Mart van de Gevel van Wezel Sport. Jordy had er 25 op zijn conto, van de Gevel 24. Beiden scoorden niet, dus mag Peffer op de hoogste trede staan. Proficiat, Jordy!

Met het eindrondeticket al op zak, kon Tom Proost zich wel wat aanpassingen veroorloven. De jonge Jelle Somers nam achteraan de plaats in van de geschorste Vets, op het middenveld nam Reijniers, tegen Houtvenne sterk ingevallen, de plaats in van Kil, die wat rust werd gegund.

Eindstand na een kwartier op het bord

Geen lange studieronde zoals vorige week. Bollen rende door het centrum van de verdediging achter een lange haal aan en schoot het leer na de stuit netjes naast Sterkens.  Asjemenou! Achtervolgen dan maar. Muyldermans nam aan met de borst, wrong zich op zijn gekende stijl voor zijn man en ging dan neer. Een dubbeltje op zijn kant, maar scheidsrechter Claes zag er geen graten in. Meteen daarna weer de bezoekers, met een schot van Kuijlaars, door Sterkens uit de rechterbovenhoek gehaald.

Opnieuw Lyra-Lierse. Na leuk combinatievoetbal tussen Peffer en Van Goylen kwam Schils in schietpositie. Hij aarzelde een fractie van een seconde, waardoor de angel uit de aanval was.

Ook in eindeseizoenswedstrijden heeft Van Goylen er wel zin in. Quinten gooide een hoge bal naar de tweede zone, waar de alomtegenwoordige Muyldermans oordeelkundig achteruit legde met het hoofd. Reijniers werkte binnenkant voet beheerst af.

Kansen aan beide kanten

Erop en erover? Zo leek het even, toen na slecht bezoekend uitverdedigen de bal tot bij Peffer kwam. Hij zette met een nummertje zijn man in de wind en viseerde dan de korte hoek. Doelman Delarbre redde met de voet. Lyra-Lierse had nu het momentum mee. Toen Augustijns Reijniers bediende, was Bent dicht bij zijn tweede doelpunt van de namiddag, maar zijn puntertje ging net voorlangs.

Dan weer het moment voor de bezoekers om zich te tonen in een open eerste helft. Van de Gevel met het schot, Sterkens die er nog bij zat. Niet veel later Peffer in het straatje, maar de lijnrechter stak al dan niet terecht de vlag omhoog.

Muyldermans zette weer een actie op en vond Van Goylen. Die zette voor naar de eerste paal, waar Tomas ondertussen was opgedoken. Jammer genoeg raakte hij de bal verkeerd. De Pallieters bleven het tweede doelpunt zoeken. Via een gelukje kon Reijniers Adesanya vrijspelen, die schoot op Delarbre.

Bijna viel het tweede doelpunt aan de andere kant, toen de gevaarlijke van de Gevel de bal afsnoepte en alleen op Sterkens afging. De Nederlandse spits trapte de bal tot zijn eigen afgrijzen hoog over. Hij kreeg nog een herkansing, toen een ongelukkig inspelen van Van Goylen hem opnieuw in een kansrijke positie bracht. Via het been van Somers ging het schot nog op de bovenkant van de lat. Conclusie: na 45 minuten had de score aan beide kanten hoger kunnen zijn.

Kabbelende tweede helft

Kansen zagen we in een wat kabbelende tweede helft veel minder. Na een steekballetje van Peffer kwam Adesanya oog in oog met Delarbre, maar  verkleinde de hoek en dwong Jason op hem te trappen. Een afstandsschot van Schils ging een dikke meter over.

Dat was het zowat wat de Lierenaars betreft, het waren de bezoekers die nog een paar kansen kregen. De scherp ingekomen Grepi trapte in de vlucht over, wat later dribbelde Gaethofs zich goed vrij, Sterkens haalde zijn knal uit de korte hoek. Ook het laatste gevaar was Kempisch getint. Een lage voorzet werd aan de eerste zone naast getikt.

In het slot van de wedstrijd gebeurde er niet gek veel meer, de gedachten gingen zowel op als rond het veld al wat naar volgende zondag uit. Want dan gaat het om de knikkers. Eerst maar eens zien hoe de balletjes morgen rollen en dan alles geven. Ook u, beste supporter van deze mooie club, kan hier een rol in spelen. Tot volgende week!

K. Lyra-Lierse: Sterkens, Volant, Teunen, Somers (60′ Kwateng), Augustijns, Muyldermans (76′ Van Achteren), Van Goylen, Schils, Reijniers (60′ Kil), Peffer, Adesanya (C) (76′ Van Den Bogaert)

FC Wezel Sport: Delarbre, Verwerft, Achenteh, Hakkens, Kuijlaars (60′ Van Kruijssen), Zeegers, Gaethofs (75′ Smolders), Daverveld, Vandermeulen (60′ Kolen), Bollen (60′ Grepi), van de Gevel

Doelpunten: 3′ Bollen 0-1, 14′ Reijniers 1-1

Geel: 30′ Vandermeulen, 40′ Augustijns, 41′ Kuijlaars, 66′ Grepi, 70′ Schils, 83′ Smolders