Wedstrijdverslag | 1 april 2019

Lyra-Lierse deelt de punten met Zwarte Leeuw na een gesloten partij

De verplaatsing naar traditieclub Zwarte Leeuw stond met stip genoteerd bij de supporters van Lyra-Lierse. Het Van Roeystadion straalt iets uit en de Leeuwen hebben elke thuiswedstrijd nog ‘hun volk’. Het uitvak was dan ook goed gevuld en de sfeer zat er van bij het begin in, naar goede gewoonte.

Beide ploegen geven weinig weg

Een andere goede gewoonte van de laatste wedstrijden is dat onze Lierenaars de wedstrijd in overdrive aanvatten. Al in de eerste minuut zette Dillien zich achter een vrijschop na een overtreding op Van Parys, de kop juichte, maar het was optisch bedrog, want het was het zijnet dat trilde.

De eerste helft verliep erg gesloten. De thuisploeg wordt geplaagd door een chronische kruisbandletselepidemie (niet minder dan vijf spelers zijn hierdoor out) en mede daardoor had coach Gert Jochems een stevig defensief blok gezet. Het was dus aan Lyra-Lierse om gaten te vinden in deze egelstelling. De roodwitten hadden wel veel de bal, maar tot groot doelgevaar leidde dit niet, daarvoor waren er te veel slordigheidjes in het spel. We noteerden een schot van Jacobs, een gevaarlijke carambole tussen de aanzittende Van Parys en doelman Truyts en een mooie lange bal van Jacobs naar Flebus, die naar achter legde, waar direct op de slof nemen misschien een betere keuze was.

Het bleef echter opletten voor de gevaarlijke uitbraken van de snelle thuisaanvallers. Wils maakte een foutje net voor de rechthoek. De vrijschop belandde gelukkig in de muur en bij de rebound smeet de sterk spelende Balbi smeet zich in de loop van het schot. Een heerlijke crossbal van Flebus bereikte Jacobs, maar Gwen miste zijn schot compleet. De beste kans voor de pauze was nog voor de thuisploeg. Een scherpe voorzet vanop links werd door Noeyens in de vlucht overgeschoten.

Zelfde scenario in de tweede helft

Ook in de tweede helft hielden beide ploegen mekaar in evenwicht. Gaandeweg ontwikkelden de Pallieters iets meer druk, maar meer dan wat hoekschoppen leverde dit niet op. Het waren integendeel de Leeuwen die net als in de eerste helft, de beste kans hadden. Een snelle omschakeling zette een thuisaanvaller schuin voor Maes, maar gelukkig ging zijn schot naast. Hier kwamen onze Lyra-Lierse mannen goed weg.

Lyra-Lierse drong nog aan, maar verder dan een zelf afgedwongen vrije trap van Peffer die in de armen van Truytsbelandde, kwam het niet, waardoor de wedstrijd op een billijk gelijkspel eindigde. Voor de achtste keer op rij niet verloren, dat mag gezegd!

Lier en Zwarte Leeuw, olé, olé!

Had de wedstrijd zelf misschien iets minder om het lijf, dan was de derde helft des te interessanter. In de kantine weerklonken de gezangen van de Lyra-Lierse fans, tot vermaak van de locale fans. Het het duurde niet lang voor ook de spionkop van Zwarte Leeuw mee ging feesten. ‘Lier en Zwarte Leeuw, olé, olé’, galmde het door Rijkevorsel. Voor meer tekst, uitleg, maar vooral beeld en klank, verwijs ik u naar onze Facebook pagina.

Komt dat zien!

Door de uitslagen van de concurrenten voor de eindrondeplaatsten doet Lyra-Lierse toch een goede zaak. Niet alleen is Lyra-Lierse nog steeds leider in de derde periode, maar bij winst nu zaterdag tegen Leopoldsburg is deelname aan de eindronde een feit. Een goede reden om onze Pallieters te komen aanmoedigen!

Opstelling K. LyraLierse: Maes, Wils, Van Parys, Balbi, Dillien (90′ S.Ibn El Mokadem), Flebus (87′ Cloetens), Lambreghts, Van Den Abeele (70′ Van Goylen) , Cools, Jacobs, Peffer.

Opstelling KFC Zwarte Leeuw: Truyts, Eelen, Paulissen (80′ Wall), Huygen, Adriaensen (87′ Wellens), Vets, Noeyens, Marijnissen, Matheeussen, Auwers, Vanderheyden.

Geel: 5′ Vets, 57′ Paulissen, 80′ Balbi

Rood: geen