Wedstrijdverslag | 28 maart 2022

Lyra-Lierse blijft op zoek naar zichzelf na derde thuisnederlaag op rij

Door de onbeschikbaarheid van routiniers Van den Buijs en Balbi bleef het schuiven in het verdedigende compartiment. Op de Wezenberg was men maar al te blij dat peter Brent Van den Abeele nog eens zijn opwachting maakte binnen de lijnen. Hij zou een verdienstelijke eerste helft spelen.

Verzorgd voetbal leidt tot sporadisch gevaar

Dat deden ook zijn ploegmaats. Lyra-Lierse probeerde met verzorgd voetbal de goed georganiseerde Limburgers te ontwrichten. Tot open kansen leidde dat de eerste 20 minuten niet, daarvoor ontbraken de versnellingen.

Het was Sterkens die met een voetveeg onheil kon voorkomen bij een uitbraak van Bocholt. Lyra-Lierse reageerde meteen. Na mooi samenspel met Kil dook Peffer schuin voor het doel op, maar zijn schot kon nog geweerd worden. Peffer was weer gevaarlijk toen zijn vrije schop afweek en maar nipt naast ging.

De laatste vijf minuten waren onze jongens er twee keer dichtbij. De eerste keer toen Van Goylen na een heerlijk nummertje Peffer in een vrije schietpositie bracht. Onder druk knalde Jordy de beste kans tot dusver over. Net voor het rustsignaal lag de bal bij een nieuwe vrije schop op een voor Peffer gunstige positie. De bal week weer af op de muur en verdween via de binnenkant van de paal in de armen van doelman Wertelaers, die de voetbalgoden dankte voor zoveel fortuin.

Penalty als kantelpunt van de wedstrijd

Wie hoopte dat de tweede helft meer van hetzelfde ging geven, maar dan beloond met een doelpunt, kwam bedrogen uit. Want het waren de bezoekers die het scherpste uit de kleedkamers waren gekomen, net als vorige week tegen Hades. Een eerste verwittiging kwam er al in de eerste minuut met een schot dat nipt naast ging. Na een mooi uitgespeelde aanval wist Peffer af te werken, maar de lijnrechter had buitenspel gezien.

Weer toonde Bocholt zich gevaarlijk, toen de bal bij een scrimmage niet over de doellijn ging. Wat later draaide de ervaren spits zich rond Julien en ging gehaaid neer toen Ieben in de beweging meeging. Hij zette zelf de elfmeter om en Bocholt stond op voorsprong. Lyra-Lierse leek zichtbaar van slag na deze opdoffer en slaagde er niet meer in een vuist te maken. Op een messcherpe counter maakte ex-prof Thomas Azevedo er nog 0 – 2 van. De boeken konden toen helemaal dicht. Zelfs de inbreng van supersub Struyf zette geen zoden aan de dijk.

Kopjes leegmaken, de stress overboord gooien en terug het ritme van de fantastische eerste ronde terugvinden. Het zou de supporters inspireren om ook terug zichzelf te vinden.

K. Lyra-Lierse: Sterkens – Weuts – Julien – Van Den Abeele (73′ De Wilde) – Lambreghts – Vets – Kil – Schaessens – Van Goylen (81′ Struyf) – Adesanya – Peffer

K. Bocholter VV: Wertelaers – Janssen – Scheelen R – Doms – Dirkx J- Regales (80′ Allegria) – Peeters – Paesen (46′ Bertjens) – Azevedo (88′ Dirx R) – Scheelen W – Dieme

Doelpunten: 66′ Regales 0-1, 79′ Azevedo 0-2

Gele kaarten: 31′ Doms, 37′ Dieme, 66′ Julien, 72′ Janssen, 78′ Peeters