Wedstrijdverslag | 28 februari 2022

Gretig Lyra-Lierse maakt er een mooie voetbalnamiddag van

Een prachtig februarizonnetje deed de aanwezigen in het Luc De Rijckstadion deugd. Ook het terrein profiteerde mee, zodat enkel de beruchte strook aan de ‘Wezenberg’ er nog drassig bij lag. Desalniettemin blijft het hopen op langere droge periodes. Zodat de grasmat er terug kan bijliggen op een niveau 2e Afdeling waardig.

Ook het voetbal dat Lyra-Lierse bracht, was van dien aard om goedgezind te worden. Het was alsof onze Pallieters bevrijd speelden en daardoor ook hun voetbalvreugde hadden teruggevonden.

Het verdiende doelpunt blijft uit

De eerste helft was aangenaam om volgen. Het eerste animo was er toen scheidsrechter Lamberigts een penaltyfout op Adesanya niet bestrafte. De wedstrijd brak daarna open.

Peffer kapte naar binnen, zijn knappe schot ging nipt naast. Even later legde hij weer aan vanop 20 meter, dit keer trof hij de paal. Lyra-Lierse bleef komen. Bij een afgeweken schot van Schaessens bracht doelman Ghijsens redding.

Even werden de thuisfans opgeschrikt toen een scherpe voorzet geen Limburgse voet vond.  Een vlotte combinatie zette Schaessens schuin voor doel, zijn schot ging over. Adesanya, bediend door Nys, stuitte van dichtbij op de doelman. Slechts een keer diende Sterkens zich te onderscheiden toen hij knap een bal uit de hoek zweefde, maar de lijnrechter had al gevlagd.

Los in de pin

Ook in de tweede helft speelde Lyra-Lierse met veel goesting. En het beloonde zichzelf voor die aanvalsdrift. Adesanya zette zich beresterk door in de grote rechthoek en trok vanop de zijlijn achteruit. Schaessens stond op de goede plaats om af te werken.

Onze jongens hadden volledige controle over de wedstrijd, een doelpunt van Hasselt lag helemaal niet binnen de lijn van de verwachtingen. Tot een zeldzame tegenaanval aan de tweede paal door Heeren werd afgewerkt en de stand terug in evenwicht was.

Dit bracht de thuisploeg niet van slag. Maar eens vanop afstand proberen, dacht Nys, en vanop ongeveer 30 meter ramde hij het leer in de winkelhaak, tot groot jolijt van de Lyra-Lierse fans.

De bezoekers werden nu alsmaar gevaarlijker. Eerst week een afstandsschot af, daarna waren er twee gevaarlijke situaties in de kleine rechthoek, waarbij de bezoekers ook een strafschop claimden.

Nummer 20

Lyra-Lierse prikte nu tegen. De sterk spelende Adesanya bediende maatje Peffer, Ghijsens kon in extremis redding brengen. Peffer zou zichzelf niet zijn als hij niet voor dat doelpuntje zou blijven gaan. Op assist van de ingevallen youngsters Smits en Struyf draaide hij zijn 20ste treffer netjes in de hoek. 3-1, meteen ook de eindstand en een fraaie afsluiter van een mooie voetbalnamiddag.

K. Lyra-Lierse: Sterkens – Weuts – Van den Buijs – Julien – Balbi – Vets – Schaessens (82’ Struyf) – Kil (85’ Smits) – Nys (75’ Van Goylen) – Adesanya – Peffer

Sp. Hasselt: Ghijsens – Appiah – Mombaerts – Lambrecks (62’ Lacroix) – Deville – Maes – Bracké (79’ Haenen) – Lenaerts – Huygen (52’ Demirsoy) – Heeren – Maus

Doelpunten: 53’ Schaessens 1 – 0, 63’ Heeren 1 – 1, 65’ Nys 2 – 1, 85’ Peffer 3 – 1

Gele kaarten: 70’ Kil