Wedstrijdverslag | 2 oktober 2022

Geslaagde Lierse ommegang naar Bocholt en terug

Als Lyra-Lierse op bezoek komt, is het jeugdvoorstelling bij de thuisclub. Laat ons dat opnemen als een dik compliment voor onze club. Zo was de gezellige zittribune van Bocholt meteen goed bevolkt.

Het Liers half uurtje

Een tweede zekerheid – de wedstrijd tegen Cappellen buiten beschouwing gelaten –  is een sterk Liers half uur. De mannen van Bart De Roover startten weer in overdrive. De Wilde bracht voor, Peffer knalde over. Vijf minuten later was het bingo. Schaessens sneed een vrijschop mooi aan, Volant buffelde van dichtbij binnen. Altijd lekker wanneer verdedigers hun goaltje meepikken.

Lyra-Lierse bleef op de helft van de thuisploeg acteren. Adesanya naar Peffer, die twee verdedigers in de wind zette. De uitgekomen doelman Wertelaers kon onheil voorkomen. Het zou een vintage Peffer doelpunt zijn geweest.

Bordjes gelijk

Bocholt plaatste daar enkel een overzeilend afstandsschot tegenover. Geen vuiltje aan de lucht dus, tot centrale verdediger Lenaerts na het halfuur bij een goed getrapte hoekschop hoog opveerde en Sterkens kansloos liet. Meteen was het even gedaan met de Lierse dominantie. De laatste kans voor rusten was nog wel voor Peffer, die naar binnen sneed en de korte hoek viseerde, waar Wertelaers het gevaar neutraliseerde.

Balbinnen!

Code rood vroeg in de tweede helft, toen Mathei met een knappe stifter uitpakte. Een ultieme reflex van een sterke Sterkens (nomen est omen) voorkwam een Limburgse voorsprong. Onze Pallieters namen nu terug over. Geharrewar voor het doel leidde tot drie opeenvolgende hoekschoppen. Kil zette zich achter de bal, nu was het Balbi die er zijn knikker tegen zette. Oude krijgers die hun goaltje meepikken, ook dat zien we graag gebeuren.

Bocholt reageerde nog met een kopbal na vrijschop, maar Sterkens kon het leer klemmen. De mooiste aanval van de wedstrijd, met Kil en Peffer als tussenstations, leidde tot een kopkans voor Adesanya, maar Wertelaers bracht redding. Diezelfde Wertelaers was kansloos bij een kopbal van Vets, maar Gianni zag zijn poging via de onderkant van de dwarslat terug het veld in gaan. Het was nog even bibberen toen de vaardige Bussels in het strafschopgebied naast schoot, maar voor de rest hadden onze Schapenkoppen de wedstrijd onder controle. Daar had de stevigheid van het verdedigende compartiment veel mee te maken.

78 voor 77

De soevereine Pallieters maakten zelfs nog het derde doelpunt. Adesanya gaf de bal mee aan aanvalsmaatje Peffer en die knalde overhoeks binnen. Nummer 78 voor het nummer 77, and counting! De laatste kans van de wedstrijd was nog voor de ingevallen Van Goylen, maar zijn schot miste de nodige kracht om Wertelaers te verontrusten.

De Lierse ommegang die kon doorgaan, Lyra-Lierse die weer een driepunter naar Lier bracht. Meer moet dat niet zijn om van een geslaagde zondag te spreken. Met twee overwinningen, evenveel nederlagen, een gelijkspel, 6 doelpunten voor en evenveel tegen, oogt het bilan na 5 speeldagen al wat evenwichtiger dan drie weken geleden. Benieuwd of onze mannen volgende zondag de stijgende lijn kunnen doortrekken tegen Hasselt, de nummer 2 uit de rangschikking.

K. Lyra-Lierse: Sterkens, Weuts, Volant, Lambreghts, Balbi, Vets, De Wilde, Schaessens (85′ Van Goylen), Kil (78′ Nys), Peffer (88′ Struyf), Adesanya.

Bocholt VV: Wertelaers, Lenaerts, Doms, Dirkx, Regales, Paesen, Brussels, Mathei, Cascio (58′ Ovnicek), Vanheukelom (83′ Jacobs), Vandersmissen

Doelpunten: 11′ Volant 0-1, 37′ Lenaerts 1-1, 64′ Balbi 1-2, 85′ Peffer 1-3

Gele kaarten: 59′ Balbi