Wedstrijdverslag | 21 maart 2022

Efficiënt en gretiger Hades fnuikt Lierse titeldromen

De wilskrachtige spelers van Hades waanden zich gisteren na het laatste fluitsignaal in de hemel. Drie gouden punten in de strijd om het behoud bij een titelkandidaat, je zou voor minder. De overwinning van de Limburgers was niet gestolen, want ze wilden het meer.

Controlevoetbal in eerste helft

Nochtans was er in de eerste helft geen vuiltje aan de lucht voor Lyra-Lierse, dat het spel controleerde zonder echt te imponeren. De bezoekers konden slechts twee keer dreigen. Sterkens haalde in het prille begin een knap schot van woelwater Maes uit de hoek en stond net voor de rust goed opgesteld om een poging van dichtbij te weren. De enige grote kans van de thuisploeg was wel raak. Balbi verstuurde een heerlijke crossbal tot bij Adesanya, die de stuitende bal goed afschermde en in de draai in de kortste hoek binnen knalde. Een goal zoals enkel targetspitsen ze maken.

Obelix vs. Doornroosje

Het leek wel of de gasten tijdens de rust van de toverdrank van Obelix hadden gedronken en onze Pallieters van het slaapmiddel van Doornroosje. Ze waren verdedigend twee keer niet bij de les, toen de gevaarlijke Convents van dichtbij in het dak van het doel knalde en de ingevallen youngster Paumen vrij kon draaien en aanleggen. In dik 5 minuten van een voorsprong naar een achterstand, na twee keer slap verdedigen, dan ben je niet goed bezig.

Lierse druk zonder resultaat

Onze jongens waren wakker geschud. Schaessens probeerde het van afstand, Gijbels verwerkte zijn lage schuiver met moeite in hoekschop. In de laatste twintig minuten speelde Lyra-Lierse met 3 achteraan en geheim wapen Struyf werd ingezet. Veel fans hadden speedy Jiri vroeger op het veld verwacht, want als hij op het veld staat, gebeurt er iets.

Hades kwam in het slotkwartier niet meer onder de druk onderuit en er was voortdurend dreiging. Lyra-Lierse kreeg nog een grote mogelijkheid op de gelijkmaker. Peffer bracht een hoekschop tot bij de tweede paal, de vrijstaande Weuts leek binnen te koppen, maar was verrast en kopte over.

In de thuiswedstrijd tegen Bocholt hebben de spelers de kans om hun supporters een klinkende revanche te schenken.

K. Lyra-Lierse: Sterkens – Weuts – Julien – Balbi (46′ Lambeghts) – Nys (77′ Struyf) – Vets – Van Goylen – Kil – Schaessens – Adesanya – Peffer

RC Hades: Gijbels – Gueroui – Bongiorno – Verbeeck (’46 Vannitsen) – Maes – Jaquemyn – Vanratingen (46′ Paumen) – Reykers – Elens – Caubergs – Convents

Doelpunten: 25′ Adesanya 1 – 0, 51′ Convents 1 -1, 58′ Paumen 1 – 2

Gele kaarten: 22′ Caubergs, 60′ Sterkens, 67′ Nys