Wedstrijdverslag | 14 oktober 2018

Derde overwinning op rij levert de tweede plaats op

K. Lyra-Lierse – Helson-Helchteren 2-0: Derde overwinning op rij levert de tweede plaats op

De verwachtingen voor aanvang van de wedstrijd waren hooggespannen, want met Helson-Helchteren kwam de nummer twee op bezoek.

Nadat de dames van Cheer4Lier (gelukkige verjaardag Lyndsea!) hun ding hadden gedaan en de beide clubliederen waren gespeeld, trok de wedstrijd zich op gang.

Flitsende thuisploeg

De studieronde duurde een klein half uur. Tot Dillien na een flitsende actie op links voortrok naar de tweede paal, waar Daal kon binnenschuiven. Zo was het ijs gebroken voor Dyron, want het was zijn eerste competitiedoelpunt.

Niet veel later legde Dillien aan, maar doelman Coenen kon het schot uit de hoek ranselen. Lyra-Lierse bleef aan een hoog tempo combineren en de verdediging van de Limburgers kraakte in haar voegen. Een mooie combinatie tussen Dillien en Lambreghts bracht de bal tot bij Flebus, die in de kleine rechthoek naar binnen kapte en in de korte hoek besloot, waar Coenen weer pal stond. Lyra-Lierse hield het gaspedaal ingedrukt. Man van de match Dillien stuurde Lambreghts in het straatje. Gaetan zag de doelman uitkomen en stifte met veel raffinement de bal in het doel. Een ware parel!

De wedstrijd had nog voor de rust beslist kunnen zijn, toen Nijs Dillien voor de doelman loodste. Zijn poging strandde echter op Coenen.

Wedstrijd onder controle

De tweede helft had minder om het lijf. Rond het uur trapte Daal net naast vanop de rand van de grote rechthoek. Ook Dillien waagde nog eens zijn kans, maar de Helchterse doelman was alweer alert. Van den Abeele, die opnieuw een knappe wedstrijd speelde, was weer eens geïnfiltreerd en verscheen na een mooie zoolbeweging voor de doelman, maar Brent vond de dekselse Coenen op zijn weg.

De bezoekers, die vrij aardig combineerden, waren niet meer bij machte om in de zone van de waarheid potten te breken en zo werd voor de derde keer op rij met twee – nul gewonnen. Het bilan van de laatste drie wedstrijden oogt ronduit positief: drie clean sheets, amper doelkansen weggegeven en veel doelkansen afgedwongen. Verdedigend zit het goed, het blok staat er. De ploeg lijkt meer en meer op elkaar ingespeeld, wat zich vertaalt in vlotte combinaties. De sportieve toekomst oogt, zonder een voorafname te doen op het eindklassement, mooi.

En de oscars gaan naar…

Tot slot nog de oscars van deze wedstrijd: naast de ploeg waren er ook weer de geweldige fans, die zich negentig minuten lieten horen. De derde oscar gaat naar de jeugdspelers. Ontroerend om te zien dat ze een onderdeel van de spionkop zijn geworden en hoe ze de fans en spelers meesleuren met hun ‘tchiki bumba’ liedje.

Wat was het weer een knotsgek feestje na de wedstrijd! Voor wie het nog niet heeft meegemaakt, kom zeker genieten van de sfeer tijdens de derby tegen Nijlen (Naale in het Liers) op zaterdag 27 oktober!