Nieuws | 13 oktober 2018

Open brief naar Lierse politici

Deze week bezorgden we een brief aan de voorzitters en lijsttrekkers van alle politieke partijen in Lier om hen succes te wensen én aandacht te vragen voor het stadion- en jeugddossier.

____________________________

Geachte voorzitter,
Geachte kandidaat,

Over enkele dagen weten we wie Lier de komende zes jaar zal besturen. De Koninklijke Lyra-Lierse supportert voor alle politici die het beste van zichzelf willen geven voor onze stad. Onze club stelt zich politiek neutraal op. We streven naar een hele goeie samenwerking met het nieuwe stadsbestuur. Want K Lyra-Lierse is bij uitstek een Liers verhaal. En K Lyra-Lierse heeft een Lierse droom…

K Lyra-Lierse is een Liers verhaal…

… want onze A-spelers dragen bij alle uitwedstrijden de kleuren van de stad en een sterke grafische verwijzing naar het stadsembleem op hun shirt.

… want het merendeel van onze A-spelers heeft haar jeugdopleiding in Lier gekregen, bij de jeugdwerking van Lierse of Lyra.

… want we geven 300 jeugdspelers – vrijwel allemaal uit Lier en directe omgeving – een thuis met goede opvoeding en gediplomeerde opleiding in onze club.

… want in enkele maanden tijd hebben we een enorm enthousiasme gecreëerd rond ons eerste elftal. Op onze eerste thuiswedstrijd waren 2.000 toeschouwers, nota bene in derde Amateur en in Berlaar.

… want onze bestuurders, onze vrijwilligers en de mensen die ons met raad en daad bij staan zijn vaak geboren en getogen Lierenaars, die de ‘aard van het Lierse beestje’ heel goed kennen.

… want onze club omarmt de tradities van de twee Lierse voetbalclubs. Onze supporters scanderen beide namen, ze dragen rood-wit én geel-zwart.

We zijn er fier op dat we in enkele maanden tijd, na het faillissement van K Lierse SK, zo veel stappen hebben kunnen zetten. En we zijn vastbesloten te blijven groeien. Omdat deze club een stevig fundament heeft: een solide supportersbasis, een sluitend financieel plan, bijna 150 trouwe sponsors, een sterke jeugdwerking die door de Voetbalbond is erkend, enz.

En ja, K Lyra-Lierse heeft een grote, Lierse droom…

We zijn heel blij dat de gemeente Berlaar en voetbalclub SK Rita Berlaar ons met open armen hebben ontvangen in hun gemeente en in hun stadion. Maar het zou natuurlijk heel mooi zijn, mocht deze op en top Lierse voetbalclub opnieuw met al haar leden op Liers grondgebied kunnen voetballen. Hoe mooi zou het niet zijn om op 1 site jeugd en eerste elftal samen in verbondenheid te laten voetballen, en naast een functioneel jeugdcomplex ook te kunnen genieten van een gezellig stadionnetje in Lier, naar de filosofie van onze club? Op onze maat, maar wel klaar om te groeien als ook de club blijft groeien?
Hoe mooi zou het niet zijn om samen met de stad ‘De Hoge Velden’ te kunnen ontwikkelen tot een bruisende en toekomstgerichte trekpleister voor onze mooie stad?

Daarom doen we een oproep aan alle politici die de komende zes jaar aan de toekomst van de stad Lier zullen werken. Iedereen ziet het enthousiasme rond K Lyra-Lierse. Deel onze gezonde ambities! Denk met ons mee, wanneer het bestuursakkoord voor de komende zes jaar wordt opgesteld. Samen maken wij er iets moois van, op maat van onze stad, op maat van onze club.

Veel succes, zondag!