Wedstrijdverslag | 20 september 2022

Leider Capellen toont meer offensieve scherpte dan onmondig Lyra-Lierse

Vorige week vroegen we om een Lyra-Lierse dat terug zijn normale niveau haalt. Dat was niet het geval. Wil dat zeggen dat er niet goed werd gevoetbald? Toch wel, maar aan de grote backlijn stokten de meeste aanvallen. Het relaas van een teleurstellende zondagnamiddag.

Kleurloze eerste helft

De eerste helft zag het er niet naar uit dat Lyra-Lierse op verlies zou afstevenen. Beide elftallen begonnen eerder afwachtend. Het eerste doelgevaar kwam pas na 20 minuten, toen een vrije trap van Van Zandvoort naast ging. De Lierenaars reageerden met een mooie actie over rechts. Adesanya legde af naar Peffer, maar zijn vizier stond te hoog afgesteld. De enige opwinding voor rusten kwam nog van de thuisploeg, toen weer Van Zantvoort over het doel kopte.

Lierse aanvallen verrassen niet

Een eerste helft om snel te vergeten dus. Niet dat de tweede helft van een hoogstaand niveau was, daarvoor was het een te gesloten wedstrijd. Een Kapelse hoekschop werd in de handen van Sterkens gekopt. Bij balverlies op het middenveld kon Verbist afdrukken, zijn schot ging niet zo ver naast. Lyra-Lierse kwam hierna meer in de wedstrijd en toonde zijn voetballende kwaliteiten. Jammer genoeg zat er in de mooi geconstrueerde aanvallen te weinig venijn om open doelkansen te creëren, bovendien zat ons spitsenduo in de tang van de thuisverdediging.

Na een mooie combinatie met Kil kon Van Goylen in de 16 meter aanleggen, maar zijn schot miste kracht. Ondanks het Lierse overwicht in deze periode, bleef het gevaar van de thuisploeg om de hoek loeren. Sterkens had al zijn kunnen nodig om een schot uit de benedenhoek te duiken. Even later klemde hij ook een harde schuiver.

Capellen slaat twee maal toe

De wedstrijd leek op een gelijkspel af te stevenen, maar plots kon Verbist vanop de doellijn hard en laag voorzetten. Aan de eerste paal dook Laurens Symons op om van kortbij het leer voorbij Sterkens te schuiven. De appel is niet ver van de boom gevallen, want vader Tom was een talentrijke aanvaller die van 1996 tot 1999 bij Lyra in 4de Nationale speelde.

Lyra-Lierse had nog een kwartier om de achterstand recht te zetten, maar slaagde er niet meer in voor doelgevaar te zorgen. Het was integendeel de ingevallen Diawara die in de laatste minuut met een knap, zwabberend afstandsschot scoorde.

Dit is niet de start waarop de supporters hadden gehoopt. De volgende wedstrijd is weer een regionale derby tegen City Pirates. Daarin moet het opnieuw beter. Hopelijk kunnen onze Pallieters dan hun eerste driepunter binnenhalen, met de steun van de supporters.

K. Lyra-Lierse: Sterkens, Weuts, Volant, Lambreghts, De Wilde, Vets, Schaessens, Kil, Van Goylen (68′ Balbi), Peffer, Adesanya (80′ Struyf)

R. Capellen FC: Joossens, Deckers, Van Kerckhoven, Verbist (83′ Diawara), Van Zantvoort, Kestelyn, Kil, Ristovic, Lemaire (73′ El Madani), Geudens, Symons (78′ Walen de Keyser)

Doelpunten: 77′ Symons 1-0, 93′ Diawara 2-0

Gele kaarten: 7′ Van Goylen, 40′ Volant, 71′ Schaessens, 82′ Balbi